Jaarverslag 2018-2019

December 2018 was ons wat winterweer betreft niet goed gezind, zacht en somber. De wintermaand januari 2019 gaat zacht van start, maar rond 18 januari begint het voorzichtig te vriezen met lichte en rond de 20e ook matige vorst. Er wordt ook al op natuurijs geschaatst op ondergelopen land. Op 22 januari valt helaas ca. 8 cm sneeuw, het ijs is nog te dun, nog geen 4cm, zodat de sneeuw er af te halen geen optie is. De vorst zet jammer genoeg niet door want op 26 januari valt de dooi in. We moeten weer wachten op een nieuwe vorstperiode. Die nieuwe vorstperiode komt ook niet in de maand februari, deze maand geeft veel mooie dagen tot wel 20 graden, het lijkt wel voorjaar. Ook begin maart brengt geen vorst, hoe veel anders was het een jaar eerder. Zo gaat de winter van 2018-2019 als een nachtkaars uit.

Het voordeel was wel dat er in de winter gewerkt kon worden aan de inrichting van de opslagloods, zo is in december de roldeur geplaatst en is de kleine container verkocht. In het voorjaar zijn de laatste dingen buiten  de loods afgewerkt zoals het zetwerk en de afrastering bij de loods. Op 8 juni volgt dan de opening van de loods, waarbij o.a de ijsclubs waar wij mee samenwerken aanwezig waren en afgevaardigden van de O.M.T en de N.W.H federatie. Ook de donateurs en de vrijwilligers konden de weg vinden naar de opslagloods. Wij zijn dankbaar dat de bestuursleden en de vrijwilligers dit samen hebben kunnen doen, waardoor we een stuk onder de begroting konden blijven en zo ook nog een aardig bedrag over houden in de kas. We zijn de laatste tijd nog druk geweest met het opknappen van de stroomkasten van de lichtmasten, zodat ze er weer jaren tegen kunnen.